fredag den 19. september 2014

Vancouver - La Conner ( USA )



Vancouver.


Så er vi kommet til Vancouver, en virkelig storby, som man kan komme til at køre rigtig meget forkert i, især når flere veje har samme navne. Vi havde booket hotel ved Stanley Park i det centrale Vancouver og finder til sidst hotellet efter at have krydset samme bro 3 gange i myldretrafikken og været gennem alle bykvarterer af forskellige nationaliter. Der er utrolig mange asiatere i Vancouver. De skiller sig ud i bybilledet. Der er også mange europæere, der i tidernes morgen har emigreret til Canada, så Vancouver er med STORT -  et multietnisk samfund.

De fleste byer, vi indtil nu har besøgt, har været meget "friseret", der var dog lige vores  1` nat i Arberdeen, som var et "hul" uden for lov og ret, men det var nu også sjovt.

Nu dukker storbyen op med den bagside, den nu har med hjemløse og psysisk syge på gaden- ikke fordi det er voldsomt udpræget her i forhold til København, men der er nu stor forskel på livet i storbyen og på landet.

Nå - men lidt stresset tjekker jeg ind på hotellet og får udleveret min nøgle til værelse 3802 !! og først i elevatoren opdager jeg, at hotellet er på 44 etager og vi skal næsten på toppen med altan og havneudsigt samt et skue ud over byen uden lige !! der var godt nok langt ned ;-) .

Udsigt fra vores altan her i Vancouver.

Udsigt fra vores altan her i Vancouver.

Vandflyvere som der er utallige af her i Canada.




Vi brugte nu ikke så meget tid på byen, da det ikke var storbysferie, vi var taget på, men vi fik da en fornemmelse af byen, som der godt kunne bruges flere dage på - men i bund og grund syntes jeg, storbyer ligner hinanden - og bil i større amerikanske byer - glem det - så findes der bedre transportmidler.

Vi kørte til White Rock for et kort besøg hos en bekendts søster. Vi fik tilbudt nogle overnatninger hos hende men trængte mere til at være os selv nogle dage uden at skulle pendle rundt hele tiden.
Et lokalt fif til vores næste overnatninger ville være rigtig dejligt og det fik vi søreme!. La Conner i den nordlige del af USA - NV for Seattle blev målet, hvor vi kørte til og tog et par overnatninger i en lille ( Ella vil sige romantisk / idyllisk  ) by. Her er hyggeligt og vi har nu tiden til at slappe af med en bog eller bare at sidde og "glo" på havnelivet fra min lille veranda samt have ild i pejsen -ikke for varmens - men for hyggens skyld.

Hotellet Channel Lodge Hotel kan varmt anbefales, hvis jeres vej falder forbi - jeg har brugt lidt billeder her på bloggen,for det fortjener hotellet.

Vores hotel

Og fra vandsiden.


Indefra kan man ane terrassen og ilden i pejsen ;-) og Ella har vasketøj på snoren.






Tiden er nu også kommet til, at vi skal finde et fly til Florida. Muligvis trækker vi den et par dage, da jeg godt kunne tænke mig at komme med en båd ud at fiske laks "Salmon", hvis det er til at betale for inden for rimelighedens grænse. De gange jeg hørte til det i Canada, var prisen omkring 3000dk. + en licens som også "skulle være ret pebret", da jeg ikke er fastboende - det vil jeg nu ikke give, så vil jeg hellere fange en lille sild hjemme fra min egen lille båd og lege mig til, at det er en vild laks.





Havnefronten i La Conner.



Lidt bybillede.






Grunden til at vi evt. "trækker tiden lidt heroppe" er også, at det ser noget vådt ud i Florida og sydover mod Miami - men nord for Orlando mod Savannah i South Carolina ser det fornuftigt ud ,så det bliver nok i det område, vi vil tilbringe det sidste stykke tid af vores tur. Der er jo ikke meget ved at køre rundt i en åben Cabriolet i øsende regnvejr i 30 gr. varme.





5 kommentarer:

  1. Ja så er kommet videre til andre omgivelser. Det ser da også spændende ud, sikke en udsigt fra 38 etage ;- / , håber ikke i har højdeskræk Det ser også rigtig hyggeligt ud i jeres lille hus ved vandet, håber Leif får mulighed for at fange laks ;-). Fortsat god tur, håber vejret lysner så jeres planer fremover bliver som ønsket. Mange hilsner herfra Taastrup hvor solen skinner endnu en dag

    SvarSlet
  2. P.S. Var det Ketty i hilste på ? Henriette ringede til os da de kom hjem ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Søster. Jo- det et var Ketty vi besøgte, hun tilbød os at bo der nogle dage, men jeg havde mere lyst til at være os selv. Vi bliver i La Conner 3 dage for en slappe af unden at skulle pendle hele tiden og hotellet og omgivelserne er dejlige. Jeg har lige booket fly til Orlando, vi flyver sent lørdag aften så det er natten vi bruger, det tager 8 timer !!. Så søndag morgen kører vi på igen. Fisken - Tja - tror jeg desværre glemmer den, det er åbenbart meget dyrt og bøvlet - måske i florida bliver der mulighed. Hils derhjemme.

      Slet
  3. Tak for dejlige fortællinger og billeder. Det er jo næsten som at være der selv. Det er I super gode til.
    Pas på jer selv og god nat her fra Danmark.
    Per

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Per - Tak skal du have, det er da rart at dele det lidt med andre som skulle have interesse, måske kunne andre bruge det til rejsetips. ;-) Vi ses snart der hjemme - Hils.

      Slet